dinsdag 26 januari 2010

Kit loopt de Safarirun


Afgelopen zondag, om 08.00 uur staat de wekker maar al om 07.00 uur meldt zich een hyper nerveus kind aan mijn bed. "Mam, opstaan vandaag is de Safarirun! Dadelijk zijn we te laat!" Rustig aan, het is welliswaar een uur rijden maar uiteindelijk is de start rond een uur of 11, dus nog meer dan genoeg tijd voor een rustig ontbijtje. Veel wordt er deze morgen niet gegeten, 'teveel kriebels in mijn buik' en om half 10 zitten we in de auto op weg naar Arnhem.
Onderweg probeer ik zijn intresse te wekken door hem te wijzen op opvallende plaatsnamen (Wadenoijen) of windmolens, maar nee vandaag geen intresse. Dicht bij Arnhem presteer ik het ondanks een TomTom toch nog verkeerd te rijden. Nu slaan de zenuwen helemaal toe! "Mam, dadelijk zijn we ECHT te laat!"
Gelukkig weten we het verder allemaal goed te vinden en al gauw is zoon klaar voor zijn eerste hardloopwedstrijd over 1.600 meter Startnummer goed vastgemaakt, chip aan zijn schoen bevestigd (met dank aan Anne-Marie :))het startvak in, nog een laatste tip 'niet te snel starten' en weg zijn ze.. Dan rest een moeder niets meer dan afwachten. 2 Rondjes moeten ze lopen, dankzij zijn feloranje outfit zie ik hem van verre aankomen, flink aanmoedigen: "DOORGAAN, HOU VOL!" en de 2de keer "SUPER, JE BENT ER BIJNA". Kapot is hij als hij over de finish gaat, maar het trotse gevoel, een echte medaille en het resultaat 9:27, maken alles goed!
Hier een link naar een filmpje van de Welpenloop. (Met dank aan "kiekjesdief")

Hierna was ikzelf aan de beurt in de 5 km grrrauwww leeuwinnenloop, rustig gestart samen met Anne-Marie onder de aanmoediging van Esther, die door een hardnekkige blessure niet mee kon doen :(. Wat ik niet had verwacht, was dat het zo heuvelachtig zou zijn en dat we dus ook nog moesten klimmen. De ondergrond vond ik zwaar, lag toch nog redelijk wat ijs/sneeuw/boomwortels dus goed opletten waar je liep. De loop zelf was hartstikke gezellig! Veel bekende gezichten en ook weer een paar "nieuwe" :)) Super om opeens te worden aangemoedigd door een stel "heren"/malloten langs het parcour! Dat was genoeg om er nog een sprintje uit te gooien! Uiteindelijke tijd 29:57 (pff, binnen dat half uur) waarmee ik best tevreden was, zeker gezien de ondergrond (je kunt maar een excuus hebben:)) Wie geen excuus nodig had was Moon die gewoon een vet PR liep!
Daarna volgde de 5km Miauwww Leeuwenloop waarin Denis en nog een heel aantal bekenden liepen. Ook voor hem geen smoezen over de ondergrond, gewoon een vet PPR!
Tijd voor de warme dranken, Burgers Zoo, en de prijs uitreiking van het ChatnRun-Circuit.
En wat denk je: prijs!
Ik was de winnaar van de enige echte Calimero Award:
En voor diegene onder ons die Calimero niet meer kennen: "want zij zijn groot en ik ben klein en da's niet eerlijk, O nee!"
Daarnaast mocht ik een hele mooie, exclusieve kalender in ontvangst nemen van Erki Pictures
Als afsluiting veel, erg veel taart!
Dank directie, dank!

10 opmerkingen:

  1. Op dat parcours net onder 30'een prima resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke goed gelopen, was zeker een lastig parcours. Was bijna blij dat ik niet kon lopen :)
    Volgend jaar zijn we er weer bij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op no 7 zijn dus twee winnaars!!!!
    Leuk dat jullie allebei zoveel lol aan de safarirun hebben beleefd.
    En nu de taart er vanaf trainen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja,we hadden er zelfs fraude voor over om je die award te gunnen,maar dat blijft onder ons he ;) Enne ik neem aan dat ik de categorie heer was,en Koos/Chiel e.d. de categorie malloot ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt netjes gelopen hoor Kit! Ik heb een hele tijd achter je billen aangelopen, maar dat heuveltje nekte me! Volgend jaar mag je achter mijn billen aan:-))
    Ben trots op je prestatie!! Je hebt al degene die je voor gek verslijten een goede poep laten ruiken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoy Kitty,

    Bedankt voor je leuke reactie! De foto's van de jeugd staan nu ook online.
    Succes met het lopen.

    Mazzzle,
    Kiekjesdief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt leuk om samen met zoonlief te rennen en een mooie foto van hem.
    Jij zelf liep ook goed gezien de winter omstandigheden en leuk al die bekende bloggers!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gelopen op een zwaar parcours!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super!! Goed gelopen hoor Kitty... zal geen makkelijke loop geweest zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beetje laat met m'n reactie,maar inderdaad goed gelopen gezien het parcours.Lekker doorgaan en genieten zou ik zeggen!!

    BeantwoordenVerwijderen