donderdag 4 februari 2010

kit heeft een doel


Zo langzamerhand worden de doelen voor het komende jaar steeds duidelijker. De trainingen zullen dan ook, de komende tijd, steeds meer in het teken komen te staan van het realiseren van deze doelen. Bezoekers die vaker op mijn blog komen hebben het misschien al gezien, maar er staat een countdown op mijn blog die aftelt naar 10-10-10 of te wel de marathon van Eindhoven. Nee, niet de hele (ben nog niet gek) maar wel de halve altijd nog goed voor 21,1km. Samen met Esther en Annemarie gaan we ons hierop voorbereiden. Het is jammer dat we nogal een eind uit elkaar wonen en dus echt samen trainen kunnen we helaas niet. Gelukkig is er internet en zo kunnen we elkaar via het net steunen.
De weg naar de halve marathon zal voor mij via een aantal andere bekende wedstrijden en loopjes gaan. Zo verheug ik mij nu al op 05-09-2010 dan is namelijk de Tilburg Ten Miles (TTM) deze loop is mij vorig jaar bijzonder goed bevallen, en waar ik vorig jaar de 10 km liep, heb ik nu toch echt mijn hart gezet op de echt 10 miles (al maak ik mij wel zorgen hoe dit samen gaat vallen met de vakantie). De sfeer vond ik daar echt super, dus als het kan, dit jaar weer.
Maar de kroon op dit jaar moet toch echt zijn in Eindhoven, ben benieuwd. Uiteindelijk heb ik daar toch 7 jaar gewoond, ik moet daar langs een hele hoop bekende stukken van de stad komen. En het laatste stuk over Stratumseind spreekt mij ook erg aan, ik heb daar (op Stratumseind) een hoop voetstapjes staan ;) Voorlopig zijn we lekker aan het trainen, deze trainingen gaan over het algemeen lekker en zijn goed vol te houden. Toch verkijk ik mij nog regelmatig op de zwaarte van een training. Zo moest ik laatst 200-400-600-800-600-400-200 meter lopen iedere keer met 1 minuut dribbelpauze ertussen. Uiteindelijk bleek ik in deze training 4 km te hebben afgelegd en was ik redelijk kapot, terwijl er km-technisch niet veel is gebeurd.
Op korte termijn wil ik een poging doen om mijn PR op de 5km eens wat scherper te stellen. Het doel is deze nu toch echt eens onder de 29' te brengen. Het allerbelangste is en blijft natuurlijk heel blijven.
Ook even aandacht voor 3 lopers met een waanzinnig plan
be-more-ultra-tour 3 Lopers- 5 Dagen- 250 Kilometer- 1 Doel! Waanzinnig! Dit doen ze voor het goede doel namelijk het helpen van kinderen in Zuid-Afrika. Neem eens een kijkje op hun site en doe eens gek, maak een donatie!

8 opmerkingen:

  1. Goede doelen mevrouw ! EN zo zie je maar dat lengte minder zwaar is dan volop aan de bak in een training. En Tinyaans trainen is nu eenmaal zwaarder dan Lokkiaans... Je hoort bij een harem of je hoort er niet bij he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een duidelijk doel. Nog ruim een half jaar de tijd. Dat gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi doel,schijnt ook een mooie gezellige marathon te zijn.Succes en veel plezier met de voorbereiding

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooi doel! En helemaal leuk als je met drieen dat doel kunt nastreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een geweldig doel dit jaar :)
    Jij gaat het halen, zeker weten!!
    We zullen tegen het einde eens kijken of we niet ergens samen een training kunnen lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niks zo mooi dan in je vorige woonplaats een halve marathon te rennen en gaaf zo met zijn drieen.
    En top om Be more te promoten.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een goed doel op een mooie datum 10-10-10

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi doel!! Zou 'm ook gaan lopen dit jaar maar de Kustmarathon in Zeeland heeft gewonnen :)
    2011 doe ik zeker Eindhoven

    BeantwoordenVerwijderen