zondag 2 mei 2010

Have marathon gelopen, per ongeluk!


Toen ik dit vandaag naar tegen Tiny schreef, kreeg ik als antwoord "Dat kan niet per ongeluk zijn." Hoe het toch gebeurde:
Vanmorgen regende het en zelfs na een uitgebreid ontbijt bleef het regenen, om nu te zeggen dat het enthousiasme eraf spatte om buiten een rondje te gaan hardlopen.... nou nee! Eigenlijk had ik een ronde gepland door de Biesbosch maar om nu met dit weer door de weilanden te lopen modderen, daar had ik minder trek in; plannen omgegooid en ik ging weg voor 90 min asfalt happen in de regen. Richting Raamsdonk kwam ik al gauw door een mooi straatje met mooie boerderijen waar ik nog nooit geweest was en ondanks dat ik al doornat was genoot ik. Inmiddels was ik op weg naar Waspik, maar de weg waarlangs ik liep was mooi, maar een wel druk, dus dook ik gauw de polder in. Alles onder controle, inmiddels een half uur onderweg dus nog alle tijd. Langs een prettige geasfalteerde weg die een stuk minder druk was dan de eerdere hmmm het ging lekker, stukkie verder nog maar, hé een weggetje rechts; de fietsroute "vrachelen en donge-route" stond aangegeven. Hé hier is het mooi, langs de Donge nog maar een stukje het pad volgen, wat een rust! Een halfverhard pad, fris groen (met dank aan de regen) Genieten! (met een hoofdletter G) Dus loop ik verder paadje links, recht, hmmm waar ben ik nu precies? Inmiddels aanbeland bij km 8 en dan 9. Gelukkig mensen met een hond, ze adviseren me rechtdoor te lopen en inderdaad bij km 10 zie ik een bekende weg. Shit, ik zit bij 's-Gravenmoer, ik weet exact waar ik ben, maar ik ben een eind weg van huis. Okay niet zeuren en doorlopen maar, langs de bekende weg dan maar. Oosteind door, Oosterhout in, maar even een pitstop bij mijn ouders langs (precies 10 EM) om het thuisfront te laten weten dat ik "iets" later ben en een glaasje water. Vandaar uit is het nog een km of 5,5 naar huis, het regent nog steeds maar ik geniet ook nog steeds. Als ik thuis kom geeft de Garmin 21,72 km aan in 2:29:57 Ik heb het gedaan: een halve marathon, per ongeluk!

8 opmerkingen:

  1. Je weet nu in ieder geval dat je afstand van een HM aankunt. Lekker toch om zo lang eens te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan hoor zou zie je maar je kunt meer dan je denkt

    Tonny.j

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zwerflopen heet het ook wel :-)
    mooi gedaan...per ongeluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En nog in een mooie tijd voor een 1e halve ook!! Dat beloofd wat voor oktober. Denk dat ik maar rolschaatsen ga aanschaffen om je bij te kunnen houden :)
    Knap gedaan en als je dan ook nog geniet van het lopen, dan is het goed toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tuurlijk meid, tuurlijk, je loopt een halve heel per ongeluk!
    Wat een een genot toch om zo lekker te kunnen lopen! In oktober gaan we heerlijk genieten! Kijk er nu al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je zo lekker loopt is er volgens mij niks mis mee om lekker door te lopen en te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vroeger noemden we Waspik altijd Soplul hehehe......maarreuhm: goed gedaan!!! Lopen omdat je het leuk vindt en oops, een halve marathon gelopen =D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi verhaal!! Als je er onbevangen aan begint kun je vaak meer dan je denkt...

    BeantwoordenVerwijderen