zondag 9 mei 2010

Kaaienloop 2010 nieuw PR!


"Je kunt het, het gaat goed!" hoe vaak Ronald dat onderweg tegen me heeft gezegd, ik weet het niet meer. Feit is dat ik halverwege tegen hem zei: we zijn pas halverwege en dat ik bij de 3e passage, het allerliefste wilde gaan lopen. Maar nee, we moesten nog een rondje.
De Kaaienloop in Oosterhout bestaat uit 4 rondjes van 2,5 km door de binnenstad van Oosterhout. Vorig jaar liep ik hier de 5 km voor het eerst onder het half uur, en vandaag was de doelstelling de 10 km binnen het uur lopen. Hoe zat het ook al weer? Eind december liep ik samen met Tiny de Kangaroeloop in Vught en kwam toen tot een tijd van 1:00:13. Daarna ben ik gaan trainen met schema's van Tiny en hebben we een stapje "terug" gedaan om te wennen aan de nieuwe schema's en te kijken hoe die aan zouden slaan. Nou dat heb ik geweten, inmiddels staat de PR op de 5km op 27:25 en vandaag zou dan de 10 km aan de beurt zijn.
Het internet is toch een geweldig medium, via twitter hadden Esther, Ronald, Ilse en mijn oude "buurman" Jeroen laten weten mee te willen lopen. Op het blog van Ronald had ik gelezen dat hij wel mocht lopen, maar niet zo hard, dus of hij mij wilde "hazen" naar een tijd onder het uur? Al gauw kwam het antwoord: "geen probleem". Esther en Ilse gingen voor de 5 km en Jeroen en Ronald zouden hun "hazen" ondertussen kon ik mooi wat foto's maken. Ilse finishte in een prima tijd van 27:59, super! En Esther deed de 5km in weer een minuut minder dan een maand gelopen in Sint Anthonis, niet gek na een jaar blessureleed. Ondertussen liepen Jeroen en Ronald er nog achtelijk fris bij ;) en maakten we ons klaar voor de start van de 10km. Had op voorhand de uitdrukkelijke instructie gekregen mijn mond te houden (valt voor mij echt niet mee) en de km tijd op 5:50 bepaald. Om 19.00 uur klonk het startschot, en daar gingen we. De eerste ronde ging redelijk soepel maar hard, de tweede ging ook nog wel maar ook hard, bij het ingaan van de 3de kreeg ik twijfels dit ging ik niet nog 2 ronden volhouden (we waren immers pas op de helft)en bij het ingaan van de 4de ronde wilde ik eigenlijk gewoon gaan lopen.
Natuurlijk deed ik dat niet (kon Ronald toch niet teleurstellen?) al liepen de km tijden in de 4de ronde wel op naar 5:56, de eerste km waren zo hard gegaan dat het gemiddelde uitkwam op 5:41/km en de eindtijd op 56:54 !! Een heel dik PR! Ik had zomaar 3:19 er vanaf gelopen!
Thanks Ronald!
Moet ik natuurlijk ook de tijd van Jeroen even vermelden 41:22, supertijd!
Na het lopen gezellig tapas gaan eten bij La Cantina Y Tapas en om Jeroen te steunen tuurlijk het 3-gangen menu genomen

Na het lopen gezellig tapas gaan eten bij La Cantina Y Tapas en om Jeroen te steunen tuurlijk het 3-gangen menu genomen. Ondanks dat "eerst eten zeggen ze in Oosterhout" een veelgehoorde uitspraak is hier, hadden we toch maar besloten na afloop te gaan eten. Nou dat smaakte goed en toen we rond middernacht na de auto's terug liepen, kon ik terugkijken op een zeer gezellige avond! Ronald volgende keer kom ik jouw kant op!

14 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met deze mooie loop en natuurlijk een geweldig PR.Had ook niet anders gekunt met zo'n super haas!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met je mooie PR! Ik durf te wedden dat er nog wel een paar aan flarden gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt gisteren super gelopen! Nogmaals proficiat.
    Het was gewoon een hele goeie middag/avond. Leuk om andere twitteraars te ontmoeten :) Alles bij elkaar zeer de moeite waard en voor herhaling vatbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. da's een mooie PR-verbetering... what's next? 55 minuten, of sneller worden op de 5, of toch maar die halve... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo hee, wat een prestatie!!! Proficiat!! Wat moet dat worden op 10-10-10? Ik zou me bijna aanbieden als haas voor onder de twee uur ......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was heel leuk je te hazen. Je ging als een speer gisteravond en dat is ook wel te merken aan je PR verbetering. Heel goed gedaan. Gefeliciteerd!! En ja, het was een gezellige avond. Doen we nog een keer en je bent welkom hier voor een wedstrijdje in 'het westen'

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Yahoo! Gefeliciteerd met je PR. Heerlijk gevoel hé! Ik geniet hier ook nog even lekker na van vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd Kitty!! Je hebt het top gedaan!
    In oktober een PR op de halve??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met de verbetering van je PR. En wat voor één zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartstikke gefeliciteerd met je knallend PR.
    De schema`s van Tiny zorgen wel voor PR verbeteringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nice hoor. Geniet van je PR. En wie heeft er gewonnen in het restaurant?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik zeg: je kunt het.. en dat bleek inderdaad zo te zijn. van harte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. GEFELICITEERD en wat een mooie pr tijd.
    Top van super haas Ronald en leuk zo'n dagje rennen en vertier!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie tijd Kitty! Op naar het volgende PR!

    BeantwoordenVerwijderen