donderdag 13 mei 2010

Vroeg, heel vroeg, dauwrennen in Den Hout


Vanmorgen ging om 05:00 uur de wekker, om 05:15 was ik eruit en had ik mijn hardloopkelding aan, om vervolgens om 05:30 in Den Hout te arriveren, me in te schrijven en om 06:00 uur met nog een paar honderd "gekken" te starten voor een loopje.
Ben ik gek geworden? Een beetje wel vrees ik...
Het begon eigenlijk bij de Kaaienloop van afgelopen zaterdag, na afloop kregen we allemaal een flyer over dauwrennen in Den Hout. Ik besteedde er eigenlijk geen aandacht aan, maar Esther nam de flyer mee naar huis, waar haar man hem vond en die leek het wel wat...
Dus al gauw kwamen er via twitter berichten dat ze samen wilden meedoen. In eerste instantie hield ik het nogal af, ik ben een echt avondmens en vooral GEEN ochtendmens, maar als er lopers zo vroeg willen opstaan om in mijn "achtertuin" te gaan lopen dan kan ik niet achterblijven, toch?
Dus had ik vanmorgen, dapper mijn wekker gezet en was ik op tijd aanwezig in Den Hout. Mocht ik eraan twijfelen, er waren nog meer mensen die zo vroeg hun bed uit waren gekomen, meer dan ik verwacht had. De start was simpel: de kerkklok sloeg 6 en de starter riep: start en daar gingen we. Wij gingen voor 7,5 km (ook mogelijk 10 en 15 km) en hadden al gezegd niet voluit te gaan, gewoon rustig lopen (zeker gezien het tijdstip en omdat we afgelopen zaterdag al de Kaaienloop gedaan hadden). De plaatselijke harmonie was ook al present en liep al vrolijk een deuntje te blazen en er was zelfs publiek (...), respect voor deze mensen. Verder was de loop keurig georganiseerd, hulde voor de vroege vrijwilligers. Na ruim 7,5 km (7,656 volgens de organisatie) was de finish in de tent, en klokte ik af op 49:59.
Onze beloning? Koffie met een worstenbroodje!

Toen ik thuis de data nog een keer bekeek was ik toch erg tevreden over de opbouw van de loop. In de laatste km-ers konden we zelfs nog wat versnellen.

Bij thuiskomst lekker douchen, ontbijtje en nog een dutje op de bank (gaap)!

9 opmerkingen:

  1. Draaide me om dat tijdstip nog een keer lekker om :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij moet je wel een beetje hardloopgek zijn om zo vroeg voor een loopje je bed uit te komen!
    Je zou maar willen uitslapen als inwoner van Den Hout, staat daar zo'n blazer van de plaatselijke harmonie onder je raam om die malloten aan te blazen:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad *gaap* Maar we hebben het maar mooi gedaan! Was leuk om eens in jouw achtertuin te lopen, leuk rondje, fijn gezelschap en koffie met een worstenbroodje als beloning. Wat wil een mens nou nog meer om 6 uur 's morgens??? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ... was weer leuk, zelfs 2 min van mijn tijd af tov vorig jaar.....
    volgend jaar weer ! (..beter weer ?)
    roger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verslaafd? Niet eens ongezond! Prima gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihi, geweldige loop. Heel goed van je dat je zo vroeg uit je bed bent gekomen. En gestoord? Zeker niet, heerlijk dit soort loopjes. Als je er weer eentje tegenkomt laat mij het dan maar weten dan probeer ik erbij te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allemachtig wat een tijd om te lopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaaaaaaaaap......dat zijn toch geen tijden?! Hoewel: toen ik wakker werd had jij al lekker gelopen......hmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik, kom graag uit bed om voor jullie zo vroeg muziek te maken. De muziekanten van de fanfare vinden het applaus en de opgestoken duim van jullie als renners het mooiste en natuurlijk de koffie met het worstenbrood.
    We maken weer een afspraak voor volgend jaar met Hemelvaart om klokslag 6.00 uur

    BeantwoordenVerwijderen