zaterdag 26 december 2009

Kit loopt de Kangoeroeloop in Vught


Tja, na een dag binnen zitten, eten en drinken op 1e kerstdag, begint het toch wat de kriebelen. Toen Tiny dan ook aangaf dat hij op 2de kerstdag de Kangoeroe-loop in Vught wilde gaan lopen (omdat DKL vanwege het weer was afgelast) was ik al snel om... dat wilde ik ook! De keuze viel op de 15 km, omdat ik die sinds de 7^^ eigenlijk niet meer had gelopen. 's Morgens bleek, na op de site te hebben gekeken, dat ze ook hier de 21,1 en 27 km hadden afgelast (veiligheid boven alles) maar de rest zou gewoon doorgang vinden.
Aangekomen in Vught bleek dat ze toch besloten hadden ook de 15 km af te lassen en deze samen te voegen met de 12,5 tot een loop van 11km.
Over het internet hadden we al wat contact hadden gehad over mijn prestaties op loopgebied, daarin had ik aangegeven dat ik gemiddeld zo'n 6:30/km loop op langere loopjes. De eerste km's gaan voor mijn gevoel lekker, ik heb zelfs nog adem over om met Tiny te kletsen. Maar na een km of 5 (30:09) voel ik dat ik redelijk op mijn max loop en lijkt de wijn van de afgelopen dagen linea recta in mijn benen gezonken.
Maar natuurlijk wil ik me niet laten kennen en probeer ik stug door te lopen. Tiny praat me moed in en de 10 km gaat in 1:00:13, een PR, ik kan het uur ruiken! Maar dan voel ik dat de pijp toch echt leeg en wil ik eigenlijk gaan wandelen, maar Tiny vindt dat niet goed en zegt dat ik moet dribbelen, door het tempo een stukje terug te schroeven kan ik mezelf een beetje hervinden... om de laatste paar 100m op een redelijk fatsoenlijk tempo uit te lopen. Eindtijd 1:07:07 over 11km gemiddeld 6:06/km
Tiny thanks!

7 opmerkingen:

  1. Hartstikke leuk om je te ontmoeten. Maar ng veel leuker om samen met je te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi einde van de vredige dagen. Be proud of yourself. En geniet van de wijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het jaar afsluiten met een PR is altijd leuk. Die uurgrens komt dichtbij en had misschien al gesloopt geweest als het niet zo glad was. Proficiat met je prachtige wedstrijd. Herman (http://hvdb.skynetblogs.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een betere begeleider dan Tiny kun je je niet wensen! Het moet gek gaan wil je de grens van het magische uur op de 10 kilometer in 2010 niet vermorzelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gedaan, hoor! Nog even en je hebt die 6:00/km echt te pakken op de langere afstand.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met Tiny naast je kan het niet fout gaan! Goed gedaan Kit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ik je al getweiitert heb>>>>Heel keurig en netjes gelopen.
    Wees trots op jezelf!!!

    BeantwoordenVerwijderen