zaterdag 19 december 2009

Kit heeft (voorzichtige) doelen voor 2010



Het gaat nu hard... 2009 zit er al weer bijna op. Geïnspireerd door de talloze overzichten op radio en tv ben ik mijn hoofd ook al een tijdje de balans aan het opmaken en voorzichtig plannen aan het maken voor 2010.

Eerst maar even de balans...
Begin 2009 (04-01 om precies te zijn) schreef ik op CnR dat ik voor het eerst 5 minuten achter elkaar hard had gelopen. Eind 2009 kan ik melden dat ik de 7^^ heb gelopen 15 km in 1:39:24.
Was ik eerst voornamelijk bezig met het stampen van km, inmiddels lok ik en lijkt dit zijn vruchten af te werpen (zie voorgaande blog). Afgezien van een paar kleine pijntjes heb ik gelukkig geen blessures gehad.
In 2009 heb ik ook nog een huis verkocht, heeft de oplevering van mijn (nieuwbouw)woning inmiddels plaats gevonden en mocht ik verhuizen naar een tijdelijk adres...
Op dit moment ben ik dan ook volop bezig met mijn nieuwe huis en dat betekend dus keuzes maken, zo loop ik op dit moment wat minder en is er ook minder tijd voor gezellige loopjes (erg jammer er zijn zoveel leuke loopjes op dit moment, waar ik ontzettend graag zou willen lopen).

Voorzichtig vooruit kijken naar 2010
Allereerst heel blijven, hopen dat ik geen blessures krijg en dus goed naar mijn lichaam blijven luisteren. Ook hoop ik in 2010 sneller te worden, mijn pr voor de 10 km staat nu op 1:00:59, voor mijn gevoel moet ik dat toch onder het uur kunnen brengen. Daarnaast hoop ik ook dit jaar weer aan een paar leuke loopjes te kunnen deelnemen vaak met een even gezellige 'greetz' na afloop! Het zou ook helemaal geweldig zijn op in Tilburg dit jaar de echte ten miles te lopen én ik zou het super vinden om dit jaar ook een halve marathon aan mijn lijstje te kunnen toevoegen!

De eerste loop voor 2010 staat al in mijn agenda: de Safarirun op 24 januari, met als hoogtepunt de afsluiting van het CnR-circuit. Ik heb er nu al zin in....

4 opmerkingen:

  1. Als je in Nijmegen liep is de Tilburg Ten geen doel wat te vooruitstrevend is. Dat moet wel lukken! Die 10 km onder het uur ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's wel heul voorzichtig he,Mrs. Underdog ! Onder het uur is een eitje,TTM ook,en dan lukt de halve ook wel. Zoals je hebt gemekrt is lengte vaak niet de uitdaging meer als je eenmaal loopt.
    Waarom ook niet gewoon sneller willen worden op het korte werk ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wijze woorden van den Buik! maar aan de snelheid wordt, door het Lokken, al prima gewerkt. ach, doelen zijn leuk, jezelf verbazen en doelen met gemak halen ook! train &klus ze...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. onder het uur gaat jou zeker lukken!! Alvast fijne dagen en veel plezier bij de 3KDL

    BeantwoordenVerwijderen