dinsdag 25 januari 2011

lange duurloop....Hoe


Ik loop al een tijdje met deze blogpost te worstelen, het wil maar niet lukken om er een verhaal van te maken. Ik schijn de juiste vorm maar niet vinden, ondanks dat ik graag wil vertellen over mijn ervaringen met de lange duurloop. Dus laat ik jullie maar langs deze weg weten....
....hoe lekker ik de lange duurlopen vind die ik op zondag maak,
....hoe ik (ondanks het vaak sombere weer) geniet van de rust, stilte, het bikkelen en het "avontuur" van lopen op onbekend terrein,
....hoe mijn Garmin het mogelijk maakt om onbekende paden te ontdekken, met dank aan RunningRonald,
....hoe ik deze loopjes eigenlijk altijd te hard loop, omdat ik mijn Garmin op route heb staan en niet op tempo,
....hoe geweldig het gevoel is (met name achteraf),
....hoe ik echt op zoek moet naar een een drinksysteem, want nu kom ik nog toe met 2 kleine flesjes water, maar wat als het straks warmer weer wordt?,
....hoe als ik begin met lopen, ik er ook altijd (een beetje) tegenop zie, het is en blijft (althans voor mij) een hele afstand om te lopen.
....hoe goed het voelt om zonder al te veel problemen toch gewoon 20 km af te leggen (wie had dat ooit gedacht)
....hoe deze routes er in het voorjaar/zomer uitzien?

NB De foto heb ik afgelopen zondag gemaakt en is het kasteel Dussen in Dussen natuurlijk. Voor de liefhebbers de tussenstand bij het lijnen -1 kilo, dat schiet dus nog niet echt op...

10 opmerkingen:

  1. -1 !!!! Klasse !!!!! Ik ben weer aangekomen ...... snap er niets van.
    Inderdaad geweldig die lange duurlopen door de natuur! Ik ga zaterdagochtend weer de hei op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat het mooie van trainen is dat het grootste deel van je trainingen de duurlopen zijn. Weliswaar niet allemaal even lang of even langzaam maar toch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sjonge Kit, wat ben jij als een speer gegaan het laatste jaar. Om jaloers op te worden :)
    20 km ff wegtikken, alsof het niks is.
    En nog belangrijker: zonder blessures.
    Jij hebt je modus gevonden, heerlijk voor je.
    Geniet maar vooral door op je ontdekkingsreizen door schoon Brabant, er is genoeg te zien/vinden.
    Ondanks je gebrek aan inspiratie is het toch een leuk stukje geworden ;)
    Servus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke blog juist! Knap hoe je je duurlopen afwerkt. Als drinksysteem kan ik je een rugtas met waterzak adviseren. Is ff wennen, maar is ideaal.

    Keep up the good work en loopse/trainse!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tegen de training opzien, daar hebben meerdere last van, maar het gevoel dat je nadien hebt is verslavend. En zo wordt het steeds gemakkelijker om gewoon te gaan.
    Met betrekking tot het drinksysteem heb ik nog wel wat tips voor je. Laat maar weten of je daarin geïnteresseerd bent.
    Zolang er een min voor het aantal kilo's staat, gaat het goed. Hou vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik blijf het zeggen...............je gaat goed.Lekker blijven lopen en genieten dan vliegen de kilo's eraf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schiet op met de lijn en een mooie duurloop en eens kijken naar een drink systeem voor onderweg,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, wat een onsamenhangend verhaal, maar ach da's toch best wel leuk en origineel.
    En verder gewoon gaan en ervan genieten, vooraf bang; niet meer nodig; je doet het prima!
    En pas 1kg eraf, nog geen "bikini-gewicht" (in jouw opvatting dan waarschijnlijk), maar er is nog een lange weg (letterlijk en figuurlijk) te gaan tot de zomervakantie....

    groetjes, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker hè dat lange lopen... Ik liep gisteren ook weer heel erg te genieten van de stilte om me heen. Die kilo's komen vanzelf wel en zoals Tiny al eens zei misschien eens met de centimeter in de weer gaan ipv de weegschaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker he, zo zwerven in de natuur en weten dat je dankzij Garmin altijd weer op de juiste plek uitkomt.
    Je gaat echt geweldig vooruit, het gaat nog een hele klus worden om jou weer bij te kunnen houden tzt :)

    BeantwoordenVerwijderen