donderdag 11 november 2010

Gezellig


Toen ik net ging lopen, kreeg ik de standaard reacties van vrienden en familie over me heen. Eén van de reacties (veelgehoord): "waarom nou hardlopen? Ga toch lekker tennissen of zo.. Hou je ook nog wat sociale contacten aan over!" want hardlopen deed en doe ik alleen.
De lokale AV bood geen start-to-run aan dus heb ik hetzelf gedaan (samen met Evy) en dat ging goed. Nu train ik alweer bijna een jaar met de schema's van Tiny en dat bevalt prima! Wat een eenzame sport zullen er nu veel denken... maar niets is minder waar, ik heb juist een hele hoop leuke, gezellige, gekke mensen leren kennen dóór het lopen!
Vaak zijn de eerste contacten gemaakt over internet (jawel) en wordt afgesproken welke loop er gelopen gaat worden. Dan is het altijd spannend om deze tot nu toe vic's in irl te ontmoeten (...) en vaak blijken het dan hele leuke gezellige mensen te zijn (een uitzondering daar gelaten ;)).
En zo komt het dat er gisteren 4 mensen op weg gingen voor een gezamelijk loopje in Velp. Moon had Annemarie, Gert en mijzelf "overgehaald" met een pan paëlla om bij haar te komen rennen. Niet dat ze ons hoefde over te halen, het is daar sowieso super mooi lopen, maar als ze het aanbiedt.... zeg ik in ieder geval geen nee, lekker! Dus gingen er gisteren tegen 4 uur 3 lopers en 1 fietster op weg (Annemarie is geblesseerd) voor een loopje. Van de vorige keer dat ik bij Moon liep wist ik nog dat ze daar toch echt "bergen" hebben en dat ik daar niet zo'n ster in ben... maar ik hoopte toch wat beter mee te kunnen dan de vorige keer? Nou nee, niet dus :( Gelukkig gaat het bergaf een stuk beter en kon ik op de vlakke stukken gewoon mee. Wat is het daar toch mooi om te lopen! Na ruim 11 km in 1:15 incl 2x wachten voor een treinovergang en bergop, was het een heerlijk loopje.
Na het loopje kregen we van Monique een lekker portje om bij te komen en na het douchen kwamen er al heerlijke geuren uit de keuken en al snel kwam er een fantastische grote pan paella op tafel! Heerlijk gegeten en afgesloten met een ijsje en een lekker kopje koffie, tja dat brengt de bourgondiër in mij naar boven: genieten!
We konden nog uren doorkletsen maar ja, ik moest nog terug naar huis (uurtje rijden) dus rond uur of 9 was het tijd om afscheid te nemen; wel plechtig beloofd dat we dit binnenkort nog eens dunnetjes over zouden doen...
Moon bedankt!!

PS de foto boven dit blog heb ik van internet gehaald, de foto die we van de paëlla van Monique hadden gemaakt was helaas mislukt... maar die zag er nog lekkerder uit!

12 opmerkingen:

  1. sociale gehalte van hardlopen is veel en veel groter dan menigeen denkt. En uitleggen? Ik ben er mee gestopt ze snappen er toch geen bal van. De niet lopers bedoel ik dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Behalve de contacten die je opdoet, kom je ook nog eens in andere omgevingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Samen lopen is toch gezelliger dan alleen. De kilometers vliegen voorbij.En je komt ook nog eens in een andere omgeving. Gelukkig was de foto mislukt en niet de Paella zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was zeker heel gezellig!

    En: ik heb ook veel mensen leren kennen dankzij het hardlopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij is het de combinatie hardlopen en internet die het hardlopen tot een sociaal gebeuren maakt. Ik heb namelijk nooit spijt gehad van de ontmoeting met het vic met ene Kitty :)
    Ik was er woensdag graag bij geweest, maar ja.. overmacht. Volgens mij heb ik een heel gezellig avond gemist!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was een erg gezellige middag en avond ,et heerlijk eten!
    Het was leuk jullie op de fiets te begeleiden tijdens het wandelen ehhh ik bedoel natuurlijk hardlopen:-). je hebt top gelopen daar in de Velpse heuvels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn de leuke loopjes en Met Moon altijd fijn.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja met dank aan het lopen......en het schijnt nog goed voor je te zijn ook :-)Lekker doorgaan zo en genieten maar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wij zijn gewoon hardloopdieren die van lekker eten houden =D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke, gezellige, gekke mensen, die hardlopers; en ze houden ook nog van eten, en van drinken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Succes met de 7^^ loop! Ik ga niet, heb een hamstring blessure, niet fijn :-(.
    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dit zijn de betere loopjes he? Lekker lopen, smikkelen en kletsen.. mooi leven :)

    BeantwoordenVerwijderen