zondag 31 oktober 2010

Nostalgie...


Vrijdag "Toevallig" was ik in de buurt van Uden en na even overleg te hebben gehad met Tiny hadden we al snel een loopafspraak staan.
Leuk in Uden, ik heb daar tenslotte 7 jaar gewoond op 3 verschillende adressen, dus redelijk bekend daar. Het begint al met het rijden naar Tiny's adres, tja vroeger bracht ik daar mijn zoon naar het kinderdagverblijf, maar wat is daar veel veranderd! Ook het mooie appartement van Tiny stond er toen nog niet, maar dat had ik snel gevonden, na een lekkere kop koffie en een (overheerlijke) stroopwafel, snel verkleden en hop naar het bos. Onderweg veel bekende plekken, er staan veel voetstapjes in en rond Uden. Bij Naat Piek de auto weggezet en daar zie ik het bekende slingerpad. Tiny geeft aan dat hij een pittige route had uitgezet van ruim 10km, heerlijk! Samen op pad langs bekende en minder bekende stukken, wat is het daar toch mooi! Ik merk dat ik het goed kan bijhouden en dat geeft een goed gevoel, wat ben ik in een jaar tijd toch vooruit gegaan en dat dankzij de schema's die ik van Tiny krijg. Ondertussen kletsen we wat en geniet ik volop, het rondje van ruim 10km doen we in 1u11 en we sluiten af met 3 sprintjes van zo'n 100 meter, niet mijn favoriete training, laat mij nog maar zo'n rondje van 10km lopen ;) maar de spieren zijn na afloop wel lekker los!
Na de training wordt ik als klap op de vuurpijl nog verwend met lekker eten bij Tiny en Sjan thuis, om 7 uur ga ik vol en voldaan naar huis; Tiny en Sjan, dank je wel!

zondag door het loopje bij Tiny ben ik geinspireerd geraakt... en vandaag ben ik alleen en hoef dus nergens rekening mee te houden. Een bos dat hebben we hier toch ook ergens? Een route uitgezocht op afstandmeten en deze in mijn Garmin 305 gezet en gaan...! Met de auto naar Oosterhout om mijn auto te parkeren voor het bos. Door het bos waar het modderig is, zie ik Teteringen liggen, door langs het spoor door Dorst waar ik mijn Ome Jos tegenkom, die mij niet herkent in mijn hardloop kleding, de goede man loopt inmiddels dan ook tegen de 80. Dwars door de Boswachterij Dorst langs het vroegere natuurzwembad Surae, dat nu is teruggegeven aan de natuur. Verder gaat de route richting Rijen onderweg geniet ik van de mooie herfstkleuren. Langs de lange Vijfeikenweg terug naar Oosterhout, dat laatste stuk is het minste van de route, maar ja. Terug in Oosterhout loop ik een stukje om, langs het adres waar ik van mijn 5de tot mijn 14e woonde, tja de titel van het blog is niet voor niets "nostalgie" en na ruim 15 km zie ik mijn auto weer. Heerlijk gelopen!

12 opmerkingen:

  1. Op de valreep van oktober toch nog 25 km aan je maandtotaal toegevoegd. Een heel terechte conclusie: "wat ben ik het laatste jaar toch vooruit gegaan"!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om zo lekker samen met de trainer te lopen.En alleen is het natuurlijk ook genieten.Je gaat goed hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig zo'n loopje met Tiny, in bekend en toch onbekend gebied. En dan zo'n zwerfloopje door het bos, leuker kan bijna niet, zeker omdat je weet dat Garmin je toch weer terug brengt bij de auto.
    Fijn dat het zo goed gaat en dat je er zo'n plezier in blijft houden. Doorgaan, vooral doorgaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gaat goed in de voorbereiding naar de 7^^. Vooral genieten van het lopen, maar dat zit zo te lezen wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik probeer ook wel eens te lopen in Almelooo.... Daar waar ik geboren en getogen ben. Heerluk om al die nostalgie op te snuiven =D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet alleen ben je enorm vooruit gegaan (blijkbaar, ik volg je nog niet zo lang), maar het plezier straalt er zo vanaf; en daar doe je toch ook voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lopen in Uden met Tiny staat garant voor een mooi gezellig rondje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig heh met Tiny?! Heeftie je ook meegenomen naar mijn geliefde mulle zandpaadjes en tractorsporen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooi, 25km in twee dagen! Goed bezig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lopen met Tiny is erg leuk, geeft je inspiratie om lekker door te knallen, met de webloggersloop van Tiny echt genoten, was 1 van de hoogte punten dit jaar

    groet Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. trainen met de coach in mooi gebied.. wat wil je nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed bezig!!!
    Mooi lopen he bij ons in de bossen!!
    Doeg Carla

    BeantwoordenVerwijderen