woensdag 20 oktober 2010

van 3 naar 4


Lopen is genieten en dingen waarvan je geniet wil je meer doen, dus heb ik (natuurlijk in overleg met trainer en coach Tiny) besloten om mijn trainingen uit te breiden. Tot nu toe trainde ik op woens-, vrij- en zondag en dat is mij 2 jaar lang prima bevallen.
Maar de ambitie ligt na mijn eerste halve marathon hoger (euhh vooral sneller) en ik wil graag wil, zeker nu er wat meer tijd voor komt, eens wat serieuzer naar het hardlopen te kijken.

De basis moet blijven, lekker blijven lopen... maar er zijn elementen die beter kunnen. Zo moet ik beter op mijn voeding gaan letten, ik eet (erg) graag en zoals ik het blog begon "dingen waarvan je geniet wil je meer doen" en tja.... echt aankomen doe ik niet, maar er mogen ook best een paar kilo's af.

En dus ook het lopen, de omschakeling van 3 naar 4 is toch voor je lijf even wennen dus hebben we de omvang van de trainingen wat teruggebracht. Wat kortere loopjes, maar dus wel 4x per week genieten!

11 opmerkingen:

  1. Omschakelen van 3 naar 4 is omschakelen van de halve naar de hele marathon .......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaan we mooi rustig iets opvoeren. Kalm aan dan breekt het lijntje niet!
    @Maurice.. alles op zijn tijd hè!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na die halve smaakt het naar meer ;-) Zolang je er maar van kunt blijven genieten.
    Over een maandje ff de 7^^ afraffelen.
    In Alphen kun je misschien wel op een treintje springen naar een mooie tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me prima. Sowieso knap dat jij steeds 3x achter elkaar trainde. Ik heb gemerkt dat ik een dagje rust tussen twee trainingen ook erg prettig vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Danniëlle OEPS! Nee, ik trainde niet 3 dagen achter elkaar, foutje van de redactie! Ik train altijd op woens-, vrij- en zondag..., ga het gauw aanpassen in de tekst van mijn blogje ;)) #blont

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je gaat goed en zolang het genieten blijft gaat het helemaal goed komen.Veel succes en plezier met het lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je er steeds zo van geniet. Gewoon rustig door blijven gaan, dan komen die nog mooiere tijden er vanzelf.
    Je hebt een super uitdaging voor het komende jaar, iets leuks om naar uit te kijken en naartoe te trainen. Blijf heel en blijf genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goed bezig Kit!! Je wordt steeds beter/sneller

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed bezig zeg!
    Ik ben sinds deze week ook begonnen in een loopgroep bij scorpio. Pittig hoor maar wel leuk en gezellig!
    Succes met de trainingen.
    Doeg Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie plannen! Het lastige van overstappen naar vier trainingen is dat er dan twee trainingdagen achter elkaar komen te vallen. Veel succes met de omschakeling!

    BeantwoordenVerwijderen