maandag 6 september 2010

Viale; hardlopen in Italië



Net terug van een fantastische vakantie in Italië en natuurlijk had ik mijn hardloopschoenen ingepakt. De bestemming was voor het 3de jaar op rij, wat mij betreft, één van de mooiste plekken van Italië: het Lagio Maggiore.
De weg langs het Lago Maggiore is enkelbaans en biedt prachtige uitzichten, maar als automobilist heb je geen tijd om hiervan te genieten want de weg kronkelt en draait, dus opletten geblazen. Naast deze weg ligt geen stoep en geen fietspad en wat mij altijd opvalt als ik daar ben is dat alles langs die weg gebeurd. Zo zijn er wielrenners geheel in roze gekleed, hippe mountainbikers en zijn er voetgangers; moeders met baby's en senioren, en af en toe een hardloper, allemaal langs diezelfde weg.
Twee weken per jaar mag ik daar deel vanuit maken en sta soms doodsangsten uit, langsrazende motoren, vrachtwagens en Alfa's en ik, die probeer te lopen langs die (soms te) smalle weg.
Terwijl ik daar loop moet ik denken aan het bovenstaande fragment uit de film "what woman want", waarin Mel Gibson een Nike ad maakt. Want soms, heel even, als je 's morgens vroeg loopt en er valt even een rust moment langs deze drukke weg, dan is het zwaar genieten!


Nog een kleine aanvulling:
Als je niet langs de weg wilt lopen, kun je daar ook prachtig door de bergen rennen, zwaar maar mooi zoals hierboven mijn uitzicht van Mont Orfano op het Lago di Mergozzo vroeg op de dag.

9 opmerkingen:

  1. Wat 'n genot om in zo'n prachtige omgeving te mogen lopen! Nu maar weer 'n jaartje wachten...Ach...gelukkig heb je de foto's nog...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt je er niet door laten afschrikken en je hebt er gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt genieten om in zo'n omgeving te mogen lopen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er leuk uit, ik heb het alleen niet zo op de langsrazende auto´s.. Maar geweldige omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi om daar te lopen.Toch maar eens over denken..................bella Italia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige omgeving lijkt me dat en dan met name 's morgens vroeg!
    Knap dat je hebt doorgezet om lekker te blijven lopen, ondanks het voorbij razende verkeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ik de bergen rennen, dat lijkt me dan helemaal mooi! Een dat je dan het Lago Maggiore diep beneden aan je voeten ziet liggen!

    Ik ben er ook wel eens geweest, maar dat is heel erg lang geleden, ik was toen een jaar of 10 denk ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. supervakantie geweest zo te zien. Geweldig om daar te kunnen lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Genoten en 2 weken vakantie is eigenlijk tekort!.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen