dinsdag 17 augustus 2010

AU, mijn rug


Als je een gemiddeld hardloopblog leest (inclusief die van mij) is het soms net of alle kilometers moeiteloos worden afgelegd. Natuurlijk is dat niet altijd zo. Soms moet je werken, tanden op elkaar en werk je de training stap voor stap af.
Zondag was voor mij zo'n dag.... toen ik opstond was het weer al niet geweldig het dreigde te gaan regenen en er stond een stevige wind, maar ja, het op het schema van Tiny stond een duurloop van 120 min. Ik ben dolblij met deze schema's ze geven zoveel meer structuur aan mijn trainingen en ik weet precies waar ik aan toe ben. Dus geen gezeur schoenen aan en lopen, eenmaal buiten merk ik dat het fris is buiten, maar ik zal het zo wel warm krijgen als ik eenmaal onderweg ben.
De loop is zwaar onderweg veel verschillende omstandigheden, wat regen, stevige frisse wind maar als de zon er 5 minuten doorheen komt is het ineens warm en gutst het zweet van me af. Dan verdwijnt het zonnetje weer en krijg ik een frisse wind over me heen. Ondertussen is het hard werken om te blijven lopen en denk ik met bewondering de mensen die dit blijkbaar zonder moeite doen en die op datzelfde moment "gewoon" een training afwerken van 23,39 en zelfs 66 km (...)!
De voorgeschreven 120 minuten loop ik moeizaam uit en ik kan weer 18 km bijschrijven.

Maandag word ik wakker met pijn in mijn bovenrug, shit maar we moeten gewoon aan het werk. De hele dag zeurt mijn rug door, in de auto, tijdens de vergadering en 's avonds als ik rustig op de bank zit. Op tijd naar bed maar en maar hopen dat het vandaag wat minder zou zijn. Nou nee dus! Het plan was vanmorgen de auto naar de garage te brengen en hardlopend naar huis te gaan (ca 10 km), ik had me al verheugd op al die reacties bij de garage (autofielen; waarom lopen als je ook de auto kunt pakken ;)) maar helaas bij het open van ogen (overigens prima geslapen) was het duidelijk dat gaat niet lukken. Bij het ontbijt een rare gewaarwording...het doorslikken van eten/drank doet zeer, niet in mijn keel maar in "rug" echt een pijnscheut. Hopelijk gaat het snel over want met hardlopen als ene hobby en (lekker) eten als de andere is het verdomd vervelend dat je alle twee je hobby's niet kunt uitoefenen!

Edit: 19-08 het gaat gelukkig al een stuk beter! Het was dus inderdaad een flinke kou op de spieren/longen. Het ziet er naar uit dat ik van het weekend weer kan lopen, gelukkig bedankt voor alle steun ;))

14 opmerkingen:

  1. Hmts, balen......ik voel me overigens niet aangesproken hoor. Zo gewoon gaat het niet altijd......=D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's idd verschrikkelijk balen van je rug. Kun je niet traceren waardoor het ontstaan kan zijn? Ik dacht eerst werkelijk aan je rugzak. Altijd gemakkelijk lopen? Niet dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm, das minder zeg! Ik hoop dat het snel over is en je weer lekker kun hardlopen EN eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer,balen enz enz.Rust en evenyuuel fysio bezoek.Niks overhaasten.............beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ai, dat klinkt niet zo best. En dan moet je vrijdag zo in de auto stappen voor de lange rit naar je vakantieland. Hopelijk is het dan over. Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. aai vervelend, last van je rug, vooral nu het juist lekker gaat. hoop voor je dat het gouw voorbij gaat!
    Bewondering voor je dat je zo serieus bezig bent nu, en nee het gaat bij mij ook lang niet altijd soepeltjes, zeker niet in die opbouwfases

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, hopelijk snel terug beter met die rug....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een straf voor iedere loper, lichamelijk ongemak. Zeker als de training net lekker gaan. Sterkte en een spoedig herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Das balen zeg! Ik hoop dat je weer snel pijnloos kunt lopen (en eten ....)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat 'n ellende!! Ben je net zo lekker bezig, krijg je dit...
    Maar hopen dat het snel over is en je weer lekker veel kunt lopen én eten...;)
    En bedenk: ik loop ook niet altijd even soepeltjes hoor.
    Alvast 'n fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het gaat bij mij ook niet vanzelf. Moet er veel voor doen en ook nog eens blessure gevoelig. Sommige blijven echter van blessures verstoken en kunnen lekker door blijven draven. Wij moeten nog een stap terug doen om er twee vooruit te kunnen doen. Maar de aanhouder wint zeggen ze.
    Sterkte met je rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lopen gaat idd niet altijd vanzelf, dat geldt echt voor iedereen. Ik hoop dat je weer snel weer up and running bent (zonder pijntjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @allen, bedankte voor alle aanmoedigingen, blij dat het bij anderen ook wel eens taai is :)) Mijn rug gaat inmiddels alweer een stuk beter, gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik lees inmiddels verhalen dat jij je prima vermaakt... echt een happy end dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen