zondag 8 augustus 2010

zo maar een training


Op zondag staat er meestal een lange langzame duurloop (lld) op het programma. Die is volgens schema 120 min en dat is best lang om te lopen. Je zoekt mooie routes maar toch hik je er soms tegenaan.

Dus vanmorgen vertrok ik dan ook met frisse tegenzin en eigenlijk een beetje sjaggie. Ik had nog geen rondje in mijn hoofd, terwijl ik dat meestal al wel heb. Gewoon gaan lopen dus maar (na even te hebben afgewacht omdat er een behoorlijke bui naar beneden kwam)en al lopende besloot ik eens naar Oosterhout te lopen, dwars door de polder en na 41 min kwam ik op de Effentweg. Het fietspad, dwars door de wijk Dommelbergen, maar ook het fietspad waar ik ooit mijn eerste hardloopstapjes heb gezet toen kwam de zin erin! Ik bedacht me dat het nog maar goed 1,5 jaar geleden was dat ik ooit begonnen met letterlijk een halve minuut lopen, uithijgen en weer aanzetten.
Moet je me nu zien... het pad liep ik met een goed gevoel af. Inmiddels ruim 10 km onderweg, ik moest natuurlijk nog terug naar huis. Om terug naar huis te komen moet ik de A58 over en dat kan eigenlijk maar op 2 plaatsen, dus de dichstbijzijnde viaduct opgezocht, maar hiervoor moest ik door een saai stuk over een industrieterrein. Rond de 14 km kreeg ik het zwaarder, ik begon mijn benen, knieën en heupen te voelen. Daarbovenop vielen er ineens dikke druppels en vroeg ik me af wat ik hier in godsnaam aan het doen was. Afgelopen woensdag was ik ook al door en door nat geregend en hoewel ik heerlijk had gelopen had, sprak het idee weer hartstikke nat te worden nu niet aan. Gelukkig zette de regen niet echt door, maar zwaar werd het. Ik wist dat ik ook nog 3 bruggen over moest voordat ik thuis was. Bovendien wilde ik door, zoon zat alleen thuis en ik was mijn mobiel vergeten, ik had gezegd dat ik om 13:30 weer thuis zou zijn!

Rond de 19/20 km even een minipauze, even lopen en wat drinken. De laatste 2 km waren zwaar, erg zwaar, de benen wilde eigenlijk niet meer en mijn voeten deden "zeer" maar ja ik was nu zover. Dus op mijn tanden bijten en de laatste km-ers vol gemaakt (en op tijd thuis)! Er stond preceies 21,1 km op de teller (dankzij een ieniemienie RR-tje) in 2u21.

Tevreden? Best wel!
Een marathon? Voorlopig echt nog niet, eerst idd die halve maar eens goed onder controle hebben!

Nu een kommetje yoghurt met wat suiker om mijn energie aan te vullen!

9 opmerkingen:

  1. Een echt lange duurloop. Tempo prima. Het gaat je goed. Nu de vakantieperiode in en dan op naar EHV.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi loop hoor! Even op een zondag 21,1km lopen als training.... Doe het je (voorlopig) niet na. En tuurlijk mag je hier tevreden over zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een mooie loop in de pocket.Zo te zien kan ik wel achter je aan lopen in Eindhoven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een ieniemienie RR'tje? hihi.. geweldig he om te zien hoe je zo vooruit bent gegaan in je loopafstand, conditie en snelheid! Echt top! En volgend jaar hou jij echt wel 10km/u vol bij weer een leuke RRloop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk, en dat is dan toch die 1/2-marathon afstand. Die kan je nu aan, en volgende keer (niet in de regen?), gaat-ie vanzelf nog weer wat makkelijker!
    Succes, Eindhoven moet nu goedkomen voor je

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo maar een training??? Dacht het niet ...... Als je nu al de halve marathon afstand in de benen hebt dan zie ik 10-10-10 vol vertrouwen tegemoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 120 minuten werd 140 minuten... Goed bezig!!
    Toch weer een halve marathon gelopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een behoorlijke afstand en wie weet een marathon op termijn.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Netjes Kitty! Maarre hou je je wel aan je schema:-))

    BeantwoordenVerwijderen