dinsdag 13 april 2010

dansende koeien


Uit alle hoeken komen ze nu tevoorschijn en overal kom je ze tegen: hardlopers. Als ik 's morgens naar mijn werk rijd zie ik de eerste al gaan, vaak met lange tight en jasjes aan, want het is nog best frisjes zo vroeg. Wanneer ik 's avonds naar huis rijd, zie ik de avondploeg gaan. De meeste hebben de jasjes uitgedaan en deze vervangen voor fel gekleurde shirts. Waar waren al die lopers de hele winter lang? Maanden kwam ik steeds dezelfde mensen tegen en veel waren dat er echt niet.
Bij het Heetmanplein in Den Bosch, het toppunt, ik kom om 17.30 uur een hele loopgroep tegen, ik krijg de neiging om mijn raampje naar beneden te draaien en te melden dat ik ook loop...
Hoe zouden die lopers reageren? "euhh ja, leuk! Maar wat moeten we hier mee?" Dus dat doe ik maar niet en ik vervolg mijn weg naar huis. Als ik de snelweg afdraai en langs de polder rijd, zie ik ook daar meerdere lopers gaan. Ik kan het niet nalaten en bekijk ze met een mengeling van nieuwsgierigheid en jaloezie. Zo zie ik een jongere man in voetbaltenue zwaar lopen, een meisje in een trainingspak (is dat niet een beetje te warm?), een oudere man die langs de provinciaalse weg loopt en het zwaar lijkt te hebben en even verderop twee jonge tienermeisjes die hun best hebben gedaan er zo hip mogelijk uit te zien.
In mijn auto zit ik te lachen want terwijl ik dit bedenk klinkt er op de radio een spotje van "wakker dier" hierin kun je locaties opvragen bij jouw in de buurt waar je "dansende koeien" kunt bewonderen; in de lente mogen de koeien na een lange winter weer de wei in en dansen dan van plezier, zouden deze hardlopers de menselijke variant zijn?

9 opmerkingen:

  1. Een beetje hardloper loopt toch zomer en winter..........of heb ik het mis?Loop ze allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie ze ook lopen. Denk dan vaak daar is technisch nog aardig wat te winnen. Maar denk ook meteen maar ze lopen wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, ga je ons nu vergelijken met koeien??
    Ja, ik zie ze ook lopen, het lijken er inderdaad meer dan in de winter. Maar de "echte" hardloper doet het het hele jaar door en daar horen wij bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaja, mooi weer lopers, dat zijn het!!!
    Die hebben vast niet zo'n mooie conditie als de all-weather lopers zoals jij.
    In ieder geval doen die mensen wat!
    Dansende koeien en dartelende lammetjes, ik mis het hier, helaas weinig vee in de omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende hardlopers.
    En een koe die bokkesprongen maakt is hartstikke gaaf om te zien en dat kun je helaas niet van alle hardlopers zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MMMBBOOEEE(koegeluiden) grappig verhaal Kitty! en erg herkenbaar.. kijk ook altijd de hardlopers die ik zie na. Verbaas mij ook echt soms over de outfits. Daarstaks nog, volle zon, 22 graden en een man in lange tight en jasje aan... wat een KOE!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echte koeien staan ook 's winters dansend in de wei. Call me Clarabella......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mij eigenlijk heel de winter niet was opgevallen was het gemis van de koeien en wat me nu opviel vandaag waren de koeien die weer heerlijk in de weilanden grazen en genieten van de zon. Maar ook zeer herkenbaar dat als doorgewinterde hardloper nu vele hardlopers die het ook eens gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi,
    waarom staat mijn foto hier? Ik heb naar mijn weten geen vraag hier over van jou gehad.
    vr gr Sandra

    BeantwoordenVerwijderen