maandag 26 januari 2015

D day

-zoals gepubliceerd op www.stoerevrouwensporten.nl op 21-1-2015-


Het is een rare woensdag..
Woensdag is mijn parttime dag, ik ben dus vrij. Normaal gebruik ik de morgen om te sporten en de middag om mijn huishouden wat aan kant te krijgen. Maar vandaag is het nét allemaal “iets” anders. Ik weet dat ik een afspraak heb om 4 uur ’s middags bij de gynaecoloog heb, om de uitslag van mijn biopten te bespreken.

En dat maakt het nét een andere woensdag dan de anderen.

Nee niet aan toegeven… gewoon een woensdag als alle anderen. Dus ’s morgens om 6 uur de wekker gaat, eruit want er moet om 7 uur gezwommen worden. Soepel gaat het niet, de hond doet vervelend en ik loop alweer 10 minuten achter op mijn, normaal best strakke, schema.

7:10 lig ik in het zwembad en heb ik een heerlijke zwemtraining, ik geniet.

Na het zwemmen, rij ik altijd langs de bakker voor verse broodjes en terwijl ik wil pinnen, weet ik ineens mijn pincode niet meer…. Wtf??? (heb pincode pas een jaar of 7)
Naar huis, portemonnee gehaald en dump ik het kleingeld uit mijn portemonnee ergens tussen de autostoelen… gvd!

8:45 Uiteindelijk thuis, koffie, verse broodjes *hammmmm, zen momentje*

O ja er moet nog gelopen worden, wisselduurloop wat ik eigenlijk het liefst doe, dus 5x (4 min dl1, 4 min dl2, 4 min dl3) ik mag aan de bak. Ondertussen vertoon ik uitstel- en schransgedrag. Ik scharrel door mijn keuken op zoek naar eten, eierkoek, nootjes, speculaasje(s). Via twitter krijg ik een ‘schop onder mijn kont’ en tegen een uur of 10:30 vertrek ik naar buiten.
Een goed uur later kom ik verfrist weer binnen, ging super, zie je wel!

12:00 Eerst hondje maar weer uitlaten.

Laatste sportieve uitbarsting van vandaag nog 30 minuten core/ab werk en dan ineens gaat de tijd hard. Ik werk de oefeningen af en een late lunch en ineens is het 14:30 uur!!
Nu snel onder de douche, wat make up op en op weg naar het ziekenhuis.

Een lang verhaal kort te maken?!
In de biopten zijn GEEN kankercellen aangetroffen! HIEPERDEPIEP HOERA!! Maar de uitslag is wel cin 3 (ernstige dysplasie) en de arts wil deze onrustige cellen verwijderen (ik ook, kan het morgen?). Omdat het er niet zo netjes uitziet wil hij wat meer weefsel wegnemen dan gebruikelijk en gaat deze ingreep dus onder algehele narcose plaatsvinden op 28 januari.
Ironisch genoeg de verjaardag van mijn zoon, ik lig dus exact 15 jaar na zijn geboorte weer in het ziekenhuis. Maar hopelijk is dat het, dan kunnen we herstellen en weer met volle kracht vooruit! Nog 3 weken volop trainen, zodat ik fit het ziekenhuis uit ga…

*nog 93 dagen to go naar de Rotterdam marathon*

1 opmerking:

  1. Teton White Wheels and Tips | Classic Wheels - Classic Wheels
    Teton White Wheels and Tips is an American titanium piercing jewelry brand and an all-new titanium jewelry for piercings American manufacturer created by titanium razor Teton titanium tent stakes that was born in 1996 and based in Tunica, titanium bohr model Mississippi.

    BeantwoordenVerwijderen