woensdag 16 juni 2010

geen auto


De afgelopen 2 dagen had ik geen auto. Natuurlijk heb ik wel een auto, alleen stond hij in de garage. Noodgedwongen moest ik daarom alles op de fiets doen. Gisteren bepakt en bezakt de boodschappen, vandaag zoon van en naar school halen/brengen. Op zich geen probleem, maar doordat we in januari zijn verhuisd is zijn school ruim 5 km verderop. Dus vanmorgen wat vroeger op pad met een ietwat klagende zoon en om 09:15 uur had ik er dus al 10 km opzitten. Om 13:00 de volgende 10 km, maar had er wel een goed gevoel over. Het zonnetje scheen, er stond een stevige wind, zoon klaagde wel (wind tegen) maar toch.... dit gaan we vaker doen!
Doordat ik al 20 km had gefietst, twijfelde ik eigenlijk of ik vandaag nog zou gaan lopen. Ook 's middags nog een druk programma, auto weer ophalen, zoon naar de kapper, eten klaarmaken, enz. En ondertussen maar twijfelen, zal ik wel, zal ik niet.... Na het eten hakte ik de knoop door, ik ging toch nog even een uurtje lopen. De benen wilden en voelden super, ondanks een iets te heftige duurloop van zondag (21,2 km) maar mijn buik vond de aktie zo kort na het eten iets minder geslaagd en begon halverwege te protesteren in de vorm van wat krampen. Grrr, toch maar doorstappen, niet aan denken, was er geen tweep die zei: "pijn is een emotie en emotie kun je uitschakelen"? (al is het mij nog steeds niet gelukt om emotie uit te schakelen, laat staan pijn) Mond raakte droger en droger en natuurlijk had ik geen water bij, ik ging immers maar een uurtje lopen. Lesje geleerd: niet zo snel na het eten gaan lopen én een flesje water zeker bij een avond loopje. Uiteindelijk heb ik toch nog 9 km gelopen in iets meer als dan 58 minuten, en mag ik een drukke en sportieve dag afsluiten.

8 opmerkingen:

  1. Weer wat geleerd vandaag. Het loopje op zich was goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch weer lekker sportief bezig geweest! Ik vind het altijd moeilijk om 's avonds het juiste moment na het eten te vinden om te lopen. Ik wil ook nooit te laat de strat op, dus eet dan meestal heel vroeg. Heel ongezellig alleen omdat kids en manlief het te vroeg vinden om te eten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sportief dagje.

    In de zomer neem ik bijna altijd water mee, behalve als ik zeker weet dat ik max een half uurtje onderweg zal zijn.

    Na een maaltijd lopen gaat met duurloopjes meestal nog wel goed, maar met intervallen wil het wel eens minder "comfortabel" voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker sportief dagje zo!
    Ik loop juist het liefste 's avonds. Op tijd eten en dan even uitbuiken voordat ik ga lopen.
    En heerlijk toch, dat je voor 9km je hand niet meer omdraait, gewoon gaan en het even doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgende keer maar wat langer uitbuiken =D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo af en toe een stukje fietsen heeft een positieve invloed op je conditie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik loop altijd pas 2 uur nadat ik gegeten heb, anders weet ik wel hoe laat het is tijdens het lopen! Enne daarvoor hoef ik niet eens op mijn horloge te kijken......
    Fietsen en lopen, je gebruikt twee verschillende spiergroepen van de benen! Kan soms hierdoor tegendraads werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja lopen en eten,lopen en fietsen......Goed bezig dat wel natuurlijk,en gewoon lekker door gaan zo.Zie je in Eindhoven op 10 Oktober!

    BeantwoordenVerwijderen